برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمهی پایین کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله سازمان یادگیری )

· • • • • • • • °°• مقاله سازمان یادگیری مقاله سازمان یادگیری این نوشتار به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر توسعه یادگیری گروهی با هدف نهادینهسازی آن در سازمان میپردازد این عوامل در دو دسته عوامل تقویتکننده و عوامل محدودکننده جای گرفتهاند زمینه مورد پژوهش دیگر، روشهای یادگیری گروهی است که در این تحقیق به آن اهتمام شده است › › عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری گروهی مقاله علمی وزارت علوم عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری گروهی مقاله علمی وزارت علوم › › عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری گروهی مقاله علمی وزارت علوم › › عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری گروهی هدف، نهادینه کردن یادگیری جمعی و گروهی در سازمان و در ذهن و ضمیر افراد است در مسیر نیل به این هدف، باید به دو مسئله عمده توجه کرد روش یا روشهای یادگیری مقالات مرتبط با یادگیری سازمانی نورمگز › › مقالات مرتبط با یادگیری سازمانی نورمگز › › تبیین عوامل مؤثر بر الگوی یادگیری سازمانی در نظارت بر تجارت خارجی با رویکرد توسعه اقتصادی – اجتماعی مطالعه موردی سازمان گمرک مقالات سازمان یادگیرنده مقاله انگلیسی ترجمه فارسی › › مقالات سازمان یادگیرنده مقاله انگلیسی ترجمه فارسی › › در این صفحه، تعداد مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت درباره موضوع سازمان یادگیرنده آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال یادگیری سازمانی چیست؟ راههای ایجاد سازمان یادگیرنده کارلیب › › یادگیری سازمانی چیست؟ راههای ایجاد سازمان یادگیرنده کارلیب › › یادگیری سازمانی چیست؟ تعاریف بزرگان از یادگیری سازمانی یادگیری سازمانی در خدمت پیشرفت مهمترین مسائل در سازمانهای یادگیرنده یادگیری سازمانی یا سازمان یادگیرنده؟ چطور سازمان یادگیرنده داشته باشیم؟ سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی؛ حلقه گمشده روابط امروزی یادگیری سازمانی همانند بسیاری از مفاهیمی که در این زمینه ارائه شده است تعاریف متفاوتی دارد فایول ولایز «کشف و اصلاح خطا» را به معنی یادگیری سازمانی میداند وی معتقد است این نوع یادگیری فرآیندی بلند مدت است که میتواند موجب رشد فردی و اجتماعی شود این فعالیت میتواند شرایط فعلی را تبدیل به شرایط رقابتی کند سازمانی که میخواهد در طوفانهای اقتصا کانجلوسی و دیل یادگیری سازمانی، متشکل از مجموعهای از تعاملهای بین انطباقهای فردی و گروهی و انطباق در سطح سازمان است استاتا یادگیری سازمانی از طریق بینش مشترک، الگوهای ذهنی و دانش، حاصل شده و بر تجربه و آگاهیهای گذشته و رویدادهای پیشین استوار است یادگیری سازمانی عبارت است از توسعه دانش و بینش جدید که تأثیر بالقوهای بر رفتار دارد سلطانی وی دو تعریف از یادگیری سازمانی ارائه میکند یادگیری سازمانی یعنی اینکه همه کارکنان در سطوح مختلف از تجارب روزمره یاد بگیرند، خودشان را اصلاح کنند و تحول فکری و ذهنی پیدا کنند یادگیری سازمانی یعنی تغییر ذهنی کارکنان و ایجاد آرمان مشترک برای یادگیری به شکلی که همه کارکنان یاد بگیرند و یاد بدهند سازمانها زمانی که خود را متکی به یادگیری سازمانی کنند؛ درگیر فرآیندهای پیچیده میشوند فرآیندهایی که مغز ما هر روز با آنها سروکله میزند پیش بینی، تعریف، شناسایی و حل مسئله مهمترین مسائلی هستند که در این فرآِیند میتوان آنها را در سازمان بیشتر و بیشتر کرد انسانها تا سال ۱۹۷۰ میلادی از این فرآیند مهم بیاطلاع یا بیتوجه بودند در آن سال با جایگاه یادگیری در سازمان سازمانهای یادگیرنده، قلبشان برای یادگیری میتپد این تفکر که یادگیری وابسته به کار است؛ در فرهنگ شرکت نهادینه شده است کارکنان و مدیران راه گریزی از آن نداشته و همگی به آن اعتقاد دارند در این سازمانها علم پشت در منتظر نمیماند یعنی اگر کسی علمی مفید یافت، بدون اغماض آن را در اختیار دیگر همکاران قرار میدهد سازمانهای یادگیرنده، دیدگاه جامع و وسیعی برای یادگیری دارند به قولی یادگیری را منحصر به یک موضوع خاص نمیدانند و همه چشمها به دنبال مشکل است تا آن را حل کند زیرا میدانند حل مسئله افراد در سازمانهای یادگیرنده این سازمانها اصولاً رویکرد سیستمی به یادگیری دارند یعنی آن را منطبق بر نظم خاصی میدانند سازمانهایی که یادگیرنده باشند؛ انعطاف پذیری بیشتری دارند آنها میتوانند در هر شرایطی خود را وفق دهند بسیاری از این سازمانها چشم انداز مشترک و افق نسبتاً روشنی پیش رو دارند اگر از دیدگاه مدیریتی به آنها نگاه کنیم؛ مدیریت آنها به شکل مسطح است یعنی در این سازمانها تلاش بر این است که فاصله میان مدیر و کارمندان به حداقل برسد درست است که کارکنان سازمانهای یادگیرنده کله شق هستند، اما از تجربیات دی بسیاری از سازمان ها حتی امروز هم نمیدانند سازمان یادگیرنده هستند یا سازمانی هستند که یادگیری سازمانی را در دستور العمل خود قرار دادهاند حتی ممکن است تفاوتی میان این دو قائل نشوند اما آیا یادگیری سازمانی همان سازمان یادگیرنده است؟ در گذشته عالمان این حوزه نیز این دو مفهوم را به جای یکدیگر و هر دو را به یک معنی میدانستند اما این تصور بعدها تغیی عوامل بسیاری هستند که بر یادگیری سازمانی موثر و حتی جزئی از آن به شمار میروند در این بخش قصد داریم شما را با تعدادی از این عوامل مهم آشنا کنیم دقت داشته باشید که تنها با پرورش آنها در سازمان است که میتوان سازمان یادگیرنده داشت و بقای سازمان را تضمین نمود سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی؛ دو مفهوم مهم در توسعه کسب و کارها به شمار میروند به شکلی که اگر یک سازمان به افقهای آینده چشم بدوزد؛ حتماً به این دو مورد نیاز خواهد داشت از طرفی این سیستمها به بهبود شادی عمومی نیز کمک میکنند چیزی که شاید حلقه گم شده بسیاری از روابط امروز باشد بنابراین اهمیت این موارد را دست کم نگیرید کارلیب اینجاست تا سازمان یادگیرنده ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد › › سازمانسازمان یادگیرنده ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد › › سازمان سازمان یادگیرنده گروهی است که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی میشود و در آن، ضمن تأکید بر آموختن، چگونه آموختن، جذب و توزیع دانش نو، به خلق، تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد سازمان یادگیرنده چیست و چرا یادگیری سازمانی اینقدر مهم است؟ › › سازمان یادگیرنده چیست و چرا یادگیری سازمانی اینقدر مهم است؟ › › سازمان یادگیرنده چیست؟ سازمان یادگیرنده سازمانی است که امکان تقویت و توسعه مهارت های یادگیری را در خود مهیا کرده است در تعریف سازمان یادگیرنده گفته می شود که همسو با ساختار و استراتژی کسب
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید
دانلود مستقیم و سریع
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله سازمان یادگیری )
- ۴ بازديد
- ۰ نظر